2007-06-01
Kanai
60-ąjį Kanų festivalį pradėjęs žmogus su akiniais tiki bučinio galia Kanų festivalio organizatoriai tikrai neprašovė pro šalį su jubiliejinės šventės atidarymo filmu, kuris yra žymiai stipresnis, jausmingesnis ir įsimintinesnis už panašios garbės per pastaruosius penkerius metus nusipelniusias juostas "Da Vinčio kodas", "Blogas auklėjimas", "Holivudo pabaiga", "Lemingas" bei "Fanfanas Tulpė". Elitinis kiniečių režisierius Wongas Kar-Wai'us vis dėlto spėjo...
Skaityti daugiau >60-ąjį Kanų festivalį pradėjęs žmogus su akiniais tiki bučinio galia
Kanų festivalio organizatoriai tikrai neprašovė pro šalį su jubiliejinės šventės atidarymo filmu, kuris yra žymiai stipresnis, jausmingesnis ir įsimintinesnis už panašios garbės per pastaruosius penkerius metus nusipelniusias juostas "Da Vinčio kodas", "Blogas auklėjimas", "Holivudo pabaiga", "Lemingas" bei "Fanfanas Tulpė". Elitinis kiniečių režisierius Wongas Kar-Wai'us vis dėlto spėjo numatytu laiku pristatyti dramos "Mano šilauogių naktys" kopiją ir dar kartą patvirtino savo aukštą meistriškumą. Stilingais vaizdais ir romantiškais momentais praturtintas jausmingasis kūrinys akivaizdžiai primena ankstesnį šio autoriaus šedevrą "Meilės laukimas", kuris yra vaizdingai perkeltas į kitą filosofiją, kitą kultūrą ir kitą erdvę. Filmas apie atstumą, kuris skiria žmones, labiausiai sužavi neapsakomai aistringa bučinio scena ir priverčia užsimanyti mėlynių pyrago.
Kino platinimo kompanija "Acme" dar praėjusių metų Kanų festivalio mugėje įsigijo pirmąjį Wongo Kar-Wai'aus filmą anglų kalba ir spalio mėnesį Lietuvos žiūrovams suteiks galimybę įvertinti populiarios dainininkės Norah Jones vaidybinius sugebėjimus. "Grammy" premijos laureatė atvyko į Kanus pasidžiaugti įspūdingu debiutu ir raudonuoju kilimu žengė kartu su britų aktoriumi Jude'u Law ir niekuomet akinių nuo saulės nenusiimančiu Wongu Kar-Wai'umi. Pagrindinėms atidarymo ceremonijos žvaigždėms kompaniją palaikė Elizabeth Hurley, Andie McDowell, Gong Li ir daugelis kitų pasaulinio garso aktorių.
Pyragas
Honkonge gyvenantis maestro pirmą kartą buvo pakviestas į Kanus prieš 10 metų ir iškovojo geriausio režisieriaus apdovanojimą už dramą "Laimingi kartu", o 2006-siais pats vadovavo žiuri komisijai. Įteikęs "Auksinę palmės šakelę" Kenui Loachui jis išvyko į Ameriką, tris kartus pervažiavo visą šalį ir ieškojo tinkamiausių vietovių dramos "Mano šilauogių gėlės" filmavimui. "Man ypač smagu šį kūrinį pristatyti Kanuose ir dalyvauti konkurse, nes jį pradėjome kurti po praėjusių metų festivalio. Labai norėjau pasikeisti, pamatyti tikrąją Ameriką ir išmėginti save nepažįstamoje erdvėje. Ankstesni mano filmai visuomet vėluodavo į Kanus, todėl šį kartą užsibrėžiau viską padaryti kitaip. Dar prieš 2 dienas Los Andžele užbaiginėjau montažą ir miksavau garsą iki paskutinių akimirkų, bet sugebėjau atvežti kopiją likus dienai prieš festivalį. Organizatoriai labai nustebo tokiu punktualumu, bet tai buvo malonus siurprizas", - teigė Wongas Kar-Wai'us, kurio filmo "2046" kopija 2004-siais atvyko į Kanus tik likus porai valandų iki oficialaus seanso.
Jis garsėja neįprastu perfekcionizmu ir dažniausiai dirba neturėdamas galutinio scenarijaus. Dėl nuolatinių eksperimentų ir naujų idėjų dramos "2046" filmavimo procesas užtruko net 5 metus, o "Meilės laukimas" buvo gimdomas apie 15 mėnesių. Sunku patikėti, bet "Mano šilauogių naktims" garsiajam režisieriui prireikė vos 2 vasaros mėnesių. Bet jis vis tiek neiškentė, visiškai eliminavo iš siužeto Edo Harriso suvaidintą personažą ir pavasarį pakvietė pagrindinius aktorius naujoms scenoms, kurios kardinaliai pakeitė filmo pabaigą. Kanų festivalio spaudos konferencijoje Jude'as Law patvirtino, kad jautėsi pilnaverčiu kūrinio bendraautoriumi, nes jo personažas gimė po ilgų diskusijų su Wongu Kar-Wai'umi, kuris suteikė britų aktoriui didelę laisvę improvizacijoms. "Dar neturėjau galimybės pamatyti filmo, bet šiandien kalbu apie jį su dideliu užtikrintumu, nes puikiai žinau, kad mes visi įdėjome dalelę savęs. Man dar niekuomet neteko dalyvauti tokiame kūrybiškame procese, kuriame pasisėmiau neįkainojamos patirties ir daug ko išmokau", - atviravo Jude'as Law, kurį režisierius asmeniškai pakvietė vaidinti rusiškoje užeigoje Niujorke prekiaujantį vienišių iš Mančesterio.
Wongui Kar-Wai'ui nereikėjo jokių atrankos konkursų, nes jis tiksliai žinojo su kuriais aktoriai pageidauja dirbti ir būtent jiems parašė vaidmenis. Režisierius nuoširdžiai džiaugėsi bendradarbiavimu su britų aktore Rachel Weisz, kuri taip įsijautė į liūdesį alkoholyje skandinančio policininko neištikimos žmonos vaidmenį, kad pati pradėjo siūlyti savo idėjas ir išdrįso perrašinėti dialogus. Wongas Kar-Wai'us neignoravo taiklių pastabų, nuolat uždavinėjo aktoriams klausimus ir atsižvelgdavo į jų nuomones. "Iš karto nusprendžiau, kad filme naudosime mėlynių pyragą, bet vis tiek paklausiau Norah'os, kokios rūšies gardėsio nekenčia labiausiai. Ji atsakė, kad nemėgsta mėlynių pyrago, tad beliko surengti savotišką kankinimo akciją".
Balsas
60-ojo Kanų festivalio atidarymo dramos pagrindu yra 8 minučių trukmės trumpo metražo filmas, kuris turėjo būti "Meilės laukimo" dalimi, bet nepateko į galutinę versiją. Wongas Kar-Wai'us jį sukūrė prieš 5 metus ir tik dabar sugalvojo pratęsti šią idėją, kurią adaptavo Amerikos kultūrai ir filosofijai. Pagrindinį vaidmenį režisierius parašė dainininkei Norah Jones, kurios niekuomet nebuvo sutikęs ir nematė, bet įsimylėjo balsą. "Mane pirmiausiai sudomino jos nuostabus ir kinematografiškas balsas. Klausiau Norah'os romantiškųjų dainų ir supratau, kad būtinai noriu ją pamatyti naujausiame savo filme. Parašiau šias istorijas net nematydamas jos veido, nes balsas paskatino vaizduotę", - prisiminė muzikalumu pasižymintis ir išskirtinius garso takelius surenkantis Wongas Kar-Wai'us.
Norah Jones nebuvo mačiusi nė vieno jo filmo ir ruošėsi naujam koncertiniam turui, bet vis dėlto surado laiko susitikti su režisieriumi. "Prieš tai pažiūrėjau "Meilės laukimą" ir pagalvojau, kad niekuomet nemačiau nieko gražesnio. Buvau įsitikinusi, kad Wongas paprašys leidimo panaudoti mano muziką, tad labai nustebau išgirdusi pasiūlymą filmuotis. Kai pamačiau kartu vaidinsiančių aktorių sąrašą, tai tiesiog netekau žado. Džiaugiuosi, kad Jude'as Law, Rachel Weisz ir Natalie Portman mane labai palaikė sunkiausiomis akimirkomis", - prisipažino smulkaus kūno sudėjimo žemaūgė dainininkė, pardavusi daugiau nei 10 mln. albumų.
Ji pateisino rizikingą Wongo Kar-Wai'aus pasirinkimą ir sužavėjo Kanų festivalyje akredituotus žurnalistus, kurie netruko prisiminti, kad Larso von Triero dramoje "Šokėja tamsoje" suvaidinusi dainininkė Bjork buvo pripažinta geriausia Kanų festivalio aktore. Norah Jones įkūnyja ilgamečio draugo paliktą merginą, kuri išvyksta į kelionę per Ameriką ir sujungia tris skirtingas istorijas, nufilmuotas Niujorke, Memfyje ir Las Vegase. "Mano šilauogių naktys" įstringa atmintyje dėl jausmingų ir užburiančių muzikinių melodijų, bet režisierius kategoriškai atsisakė panaudoti bent vieną pagrindinės aktorės dainą. "Nuo pat pradžių susitarėme, kad abu norime parodyti žiūrovams Norah kaip aktorę, o ne kaip dainininkę", - paaiškino Wongas Kar-Wai'us.
Bučinys
Jis liko patenkintas atliktu darbu ir atrastu Norah Jones talentu. "Pirmąją dieną man teko dažnai jai glostyti nugarą, kad nusiramintų ir nesinervuotų. Bet kuo toliau, tuo labiau ji tobulėjo. Norah'os pasitikėjimas savimo augo kiekvieną dieną ir kai kurias sudėtingas scenas ji suvaidindavo pirmu dubliu, kad jau nereikėdavo jokių kartojimų", - atskleidė Wongas Kar-Wai'us. Tačiau vieną išskirtinę sceną vis dėlto teko filmuoti net 3 dienas. Neįtikėtina, bet tai buvo romantiškas dviejų sužeistų sielų bučinys, kuris filme užtrunka nepilną minutę. "Man atrodo, kad Wongas tiksliai žinojo, ką nori pasiekti ir kokias emocijas tikisi išprovokuoti. Todėl šiam epizodui jis skyrė ypač daug dėmesio ir filmavome labai ilgai, bet man patiko bučiuotis su Jude'u", - atviravo dainininkė Norah Jones. Galima net neabejoti, kad po nuoširdaus dramatiško filmo "Mano šilauogių naktys" seansų panašų bučinį pageidaus pakartoti daugelis įsimylėjelių.
Ilgojo bučiavimo maratono kaltininkas turi išskirtinį požiūrį į jausmų demonstravimą. "Bučinys Amerikos ir Kinijos kultūroje ypač stipriai skiriasi. Pats lūpų susilietimo faktas yra beveik vienodas, tačiau jausmas gaunasi visiškai kitoks. Man žymiai labiau rūpėjo, kokie procesai vyksta prieš bučinį ir po jo, todėl troškau užfiksuoti teisingiausias emocijas ir parodyti intymiausias personažų reakcijas. Kiekvieną bučinį sudaro begalybė smulkių ir nepastebimų, bet svarbių detalių, kurias galėsime aptarti šiek tiek vėliau po spaudos konferencijos", - slapukavo Wong Kar-Wai'us, kuris tradiciškai nenusiėmė įvaizdžio dalimi jau tapusių juodų akinių nuo saulės nei foto sesijos, nei spaudos konferencijos metu, nei žengdamas raudonuoju kilimu. Kai kurios legendos byloja, kad šis režisierius netgi filmus žiūri su akiniais.
*******
Jau nuo pat pirmųjų dienų 60-ąjį Kanų festivalį papuošė stiprūs konkursiniai filmai, aršios kritikų diskusijos, nerealus kiekis įžymybių, neregėti akrobatiniai triukai, nuo ankstyvo ryto vykstančios peržiūros ir naktimis netylantys vakarėliai. Pagrindinėje miesto gatvėje Kruazetėje audringas gyvenimas verda ištisą parą, ištvermingiausieji fanai karščiausias vietas prie raudonojo kilimo saugoja net naktimis, o prieš oficialius vakarinius seansus prie žaismingais plakatais papuoštų rūmų susirenka keli tūkstančiai žmonių. Atidarymo ceremonijoje kaip visuomet netruko kino magijos užtaiso, netikėtų svečių, stilingų suknelių, juodųjų smokingų ir fotografų keliamo triukšmo.
Žvaigždės
Jau pirmąjį vakarą raudonuoju kilimu išdidžiai žengė jausmingoje baladėje "Mano šilauogių naktys" (My Blueberry Nights) suvaidinę aktorius Jude'as Law ir dainininkė Norah Jones, kurie demonstravo filmavimo aikštelėje užsimezgusį draugiškumą su Honkongo režisieriumi Wongu Kar-Wai'umi. Įspūdingą raudonos spalvos suknelę dėvėjusi Elizabeth Hurley nepaleido žymiai vyresnio italų kilmės dizainerio Valentino Garavani rankos. Tiesiai iš Paryžiaus atvyko amerikiečių keistuolis Davidas Lynchas apsikabinęs niekam nepažįstamą draugę ir atvežęs specialų siurprizą 3 minučių trumpo metražo mistinį filmuką "Absurda". Kažkokią niekam neįdomią B lygio komediją reklamuojanti Jessica Simpson užsuko įsitikinti, kad kai kurios dainininkės vis dėlto sugeba vaidinti kine.
Ištikimasis festivalio rėmėjas "L'Oreal" atsiuntė jau pabodusią gražuolių porelę Andie McDowell ir Gong Li, kurią papildė talentingoji amerikiečių aktorė Kerry Wasington. Tuo tarpu, Indijos aktorė Aishwaryia Rai laikėsi atokiau ir pristatė visuomenei savo vyrą Abhisheką Bachchaną, kuriems šių metų festivalis yra tarsi medaus mėnuo po vestuvių. Prancūzijos legioną atstovavo aktorės Juliette Binoche, Judith Gordeche ir režisierius Lucas Bessonas su žmona. Atidarymo ceremonijos vedėja vokiečių kilmės aktorė Diane Kruger ("Troja", "Kopijuojant Bethoveną") ypatingai pagerbė vyriausiąjį šiuo metu dirbantį režisierių 96-erių Manoelį de Oliveira. Prieš du mėnesius Lietuvoje rodytos dramos "Karalienė" autorius Stephenas Frearsas atvedė draugiškai nusiteikusią žiuri komisiją. "Aš nesiruošiu jiems įsakinėti, liepti peržiūrinėti filmus po du kartus ir organizuoti diskusijas po kiekvieno seanso. Būsiu pasirengęs išklausyti šių įdomių žmonių nuomonių ir nevaidinsiu diktatoriaus. Aš neesu panašus nei į Tony Blairą, nei į Sarkozy, todėl netaikysiu jiems būdingų principų", - pažadėjo Stephenas Frearsas, kuris ypač mėgsta prie juodo kostiumo paderinti spalvotus sportinius batus.
Pyragas
"Naujausiu filmu stengiausi sugrąžinti duoklę Amerikos kinui ir literatūrai, kuri kadaise įkvėpė manei pasirinkti režisieriaus kelią. Mano kūrinys yra amerikietiškas, bet jis visiškai nepanašus į "Žmogų-vorą 3", - intrigavo režisierius Wongas Kar-Wai'us, kuris Lietuvos žiūrovams žinomas iš melodramų "Meilės laukimas" ir "2046". "Įvairūs užsienio kūrėjai ne kartą mėgino parodyti pasauliui Kiniją, bet pasidavė stereotipams, neteisingai interpetavo mums svarbius įvykius ir iškraipė istorinius faktus, o aš nenorėjau pakartoti tų pačių klaidų, nes pats svajojau pamatyti tikrąją Ameriką, kur gyvena mano žmonos giminaičiai. Anglų kalba nėra mano gimtoji, tad "Mano šilauogių naktys" tapo dideliu iššūkiu".
Atidarymo ceremonijos filmas Kanuose buvo sutiktas dviprasmiškai atsiliepimais. Griežčiausieji kritikai tyliai pagerbė kiniečių maestro kukliais plojimais po seanso, bet recenzijose pliekė jį už pernelyg nuspėjamą scenarijų, prastą Norah Jones vaidybą ir pernelyg amerikietišką stilių. Tačiau jų oponentai pastebėjo pribloškiančius aktorių vaidmenis (ypač išsiskyrė "Kino pavasario" filme "Regėjimo pojūtis" matytas fenomenalusis Davidas Strathairnas), jausmingą atmosferą, melancholišką nuotaiką, įsimintiną muziką, stilingus vizualius stebuklus ir dideles dainininkės Norah Jones pastangas. "Grammy" premijos laureatei teko didžiausias krūvis, nes jos personažė apjungia skirtingose Amerikos vietose nufilmuotas tris istorijas apie potraukį meilei, alkoholiui ir azartiniams lošimams. Norah Jones teko net 3 dienas bučiuotis su Jude'u Law, nes preciziškumu garsėjantis Wongas Kar-Wai'us stengėsi užfiksuoti reikalingas emocijas, ir kiekvieną dieną suvalgyti po 10 porcijų nekenčiamo mėlynių pyrago. "Aš jo tiesiog nekenčiu kaip ir Norah, kuriai mėlynių pyrago skonis yra pernelyg saldus. Būtent tokio skanėsto man reikėjo, nes jis simbolizuoja personažės sužeistos sielos kartumą".
*******
Kanų vaikas
JAV kino teatruos skerdinių trileris "Mirties įrodymas" (Death Proof) startavo apmaudžiai, surinko tik 24,5 mln. JAV dolerių ir patyrė fiasko, bet dalyvavimas Kanų festivalio konkursinėje programoje pataisė nuotaiką prodiuseriui Harvey Weinsteinui ir režsieriui Quentinui Tarantino. "Aš myliu Kanus. Puikiai prisimenu, kad dar vaikystėje daug skaičiau apie šį festivalį ir svajojau kada nors čia atvykti. Pirmasis mano filmas "Įsiutę šunys" buvo rodomas ne konkursinėje programoje, bet vis tiek patyriau fantastišką jausmą žengdamas raudonuoju kilimu. Po to išgyvenau triumfo momentą su "Bulvariniu skaitalu" ir pradėjau šokinėti kaip per futbolo varžybas, kai žiuri prezidentas Clintas Eastwoodas ištarė mano kūrinio pavadinimą ir įteikė "Auksinę palmės šakelę". Tai yra labiausiai įsimintina ir daugiausiai adrenalino suteikusi Kanų festivalio akimirka. Šis prizas man svarbesnis už "Oskarus" ir bet kokį kitą prizą. Didžiuojuosi, kad esu išskirtinio klubo dalimi ir turiu išmąstęs nedidelę teoriją. Vienintelį prestižiškesnį sąrašą už "Auksinės palmės šakelės" laureatus sudaro garsiausi režisieriai, kurie dar neturi šio apdovanojimo", - teigė Quentinas Tarantino.
Specialiai Kanų festivaliui jis paruošė ilgesnę filmo "Mirties įrodymas" versiją, kuri jau birželio pabaigoje bus rodoma ir Lietuvos kino teatruose. Kanuose akredituoti užsienio šalių žurnalistai palankiai įvertino kūrinį, entuziastingai plojo ir negailėjo šūksnių "Bravo". Tokia reakcija paskatino prodiuserį Harvey Weinsteiną pareikšti, kad Europos šalių publika labiau supranta unikalų Tarantino stilių ir patirs žymiai didesnę pramogą. "Aš turiu perversišką malonumą kankinti savo žiūrovus ir nesiruošiu atsiprašinėti tų niekadėjų, kam mano filmas nepatiko", - didžiuojasi Quentinas Tarantino, kuris viešnagės metu aplankė kone kievieną vakarėlį ir nedelsė laiko miegui. "Kanai yra speciali ir karališka vieta. Per pirmąjį kino šimtmetį man šis festivalis prilygsta Olimpo kalnui. Būtent į Kanus važiuoja garsiausi režieriai. Būtent Kanuose pirmą kartą rodomi geriausi filmai. Raudonasis kilimas ir laiptai tiesiog svaigina. Vien tik pakvietimas atvykti į Kanus yra neapsakoma garbė".
Siautulinga pabaiga
Kanų festivalio konkursinę programą garbingai užbaigė bosnių režisierius Emiras Kusturica. Visai nenuostabu, kad akrobatiniais triukais, uždegančia muzika, beprotiškais momentais ir absurdišku humoru prisodrinta linksma komedija "Pažadėk man" buvo rodoma paskutinę dieną, kai nuo sunkių, liūdnų, dramatiškų, šokiruojančių ir tamsių istorijų kritikams ir žiūrovams reikėjo kažko lengvesnio ir neįpareigojančio. Balkanų maestro puikiai suvokė, kad jam nepavyks iškovoti trečiosios "Auksinės palmės šakelės", nes į tokius pramoginius kūrinius žiuri komisija net nekreipia dėmesio, bet vis tiek prisipažino apie neapsakomą jaudulį. "Šiandien nuo pat ryto jaučiame stresą. Prieš premjerinį seansą esu numatęs išgerti raminančiųjų vaistų", - atskleidė linksmai nusiteikęs Emiras Kusturica.
Naujausiame filme pasakojama apie senelį ir anūką, kurie idiliškai gyvena kaime kartu su seksualia mokytoja. Pajutęs artėjančią mirtį senelis suformuluoja užduotį anūkui - nukeliauti į miestą, parduoti mylimiausią karvutę, nupirkti ikoną ir susirasti žmoną. Būtent taip prasideda siautulingų ir smagių nuotykių maratonas, o jame komedijos "Vienas namuose" herojų primenančiams berniukui teks įveikti žiaurius gangsterius, kurie planuoja pagrobti nusižiūrėtą žavią merginą ir Serbijoje pastatyti Pasaulinio prekybos centro dangoraižius. "Šis filmas man primena japonišką pasaką: padaryk kažką gero ir sugrįžk namo. Tai buvo linksma ir trumpa idėja, kuri su kiekviena diena darėsi vis labiau komplikuota. Bet šį kartą tiesiog norėjau atsipalaiduoti ir pašėlti. Aš buvau Kanuose tiek daug kartų. Jau atrodo, kad šiek perdaug mane čia kviečia. Galbūt dar sukursiu keletą filmų, bet neesu įsitikinęs, kad norėsiu dalyvauti konkursinėje programoje", - atviravo 52-ejų metų Emiras Kusturica. Jis apibūdino savo darbo metodą, kaip vieno didelio filmo kūrimą. "Nuo pat karjeros pradžios aš vis dar kuriu tą patį vienintelį filmą ir kiekvieną kartą tobulinu savo debiutinį kūrinį "Ar prisimenate Dolly Bell?", kuris iki šiol nėra užbaigtas".
Didžiąją dalį komedijos scenų jis nufilmavo savo kaime Kustendorfe, kurį pats specialiai pastatė Serbijos teritorijoje netoli Bosnijos sienos ir visuomet vadina gražiausia . Jame yra bažnyčia, keli viešbutukai, mažos parduotuvėlės, restoranai ir kino mokykla, kurioje nuo 2005-ųjų praktikuojasi po 30 studentų iš viso pasaulio. "Tai yra devintasis mano kūrinys, bet pirmą kartą savo gyvenime sugebėjau užbaigti filmavimą anksčiau numatyto laiko ir neviršyjau biudžeto. Iki šiol negaliu patikėti, kad mums liko pinigų. Tai yra kažkas naujo. Manau, kad viena iš priežasčių yra mano žmona, kuri šį kartą dirbo prodiusere. Galbūt todėl filmavimo aikštelėje vyravo ypač draugiška atmosfera ir mes visą praleidome smagias atostogas", - džiaugėsi Emiras Kusturica, kuris raudonuoju kilimu žengė su žmona Maja.
Komedija "Pažadėk man" kartu su prancūzų režisierės Catherine Breillat kostiumine drama "Senoji meilužė" buvo įtraukta į Europos dienų renginį. Jame dalyvavo Lietuvos kultūros ministras Jonas Jučas, bendravęs su kitų Europos šalių ministrais ir stebėjęs perspektyviausio jaunojo kūrėjo apdovanojimo įteikimą lietuvių scenaristui Sauliui Drungai.
Mėlynės
Festivalio atidarymo filmo "Mano šilauogių naktys" pasižymėjo neįprastai saldžiu pristatymo vakarėliu. Prancūzijos kino kompanija "Canal Plus" įspūdingai šventei nupirko net 350 kg mėlynių, kurios buvo naudojamos ne tik proginiam pyragui, bet kitiems patiekalams ir alkoholiniams kokteiliams. 1200 kviestinių svečių skanavo išlaikytą viskį su mėlynių uogienės užtaisu. Vienas iš svarbiausių vakarėlio kaltininkų net nepanoro paragauti išradingų kokteilių. "Man jau užtenka tų mėlynių. Filmavimo metu jų prisiskanavau pakankmai ", - atviravo Honkongo režisierius Wongas Kar-Wai'us.
Rekordiškiausias bučinys
Jausmingoji drama "Mano šilauogių naktys" (My Blueberry Nights) buvo parodyta dar pirmąją Kanų festivalio dieną, tačiau kalbos apie naujausią Honkongo režisieriaus Wongo Kar-Wai'aus filmą netilo iki renginio pabaigos. Viso pasaulio žurnalistus taip užvaldė pasklidę gandai apie neįprastai ilgai filmuotą trumpą ir kultine tapusią bučinio sceną, kad daugeliui parūpo išsiaiškinti tikslesnę statistiką. Perfekcionizmu garsėjantis režisierius kalbėjo poetiškai ir pabrėžė, kad stengėsi užfiksuoti svarbias emocijas prieš bučinį ir po jo. Per susitikimą su pagrindinį vaidmenį atlikusia dainininke Norah Jones vienas drąsusis žurnalistas paklausė, ar iš tiesų ji bučiavo Jude'ą Law net 150 kartų. "Visų pirma, tai jis mane bučiavo, nes toje scenoje vaidinau ant baro stalo užsnūdusią merginą. 150 kartų yra gerokai išpūsta ir viršyta norma. Neįsivaizduoju iš kur jūs ištraukėte tokiį skaičių. Manau, kad mes filmavove tą epizodą tik 95 kartus", - paaiškino 28-erių metų "Grammy" premijos laureatė, kuri kol kas neplanuoja antrojo vaidmens. "Norėjau atsipalaiduoti nuo muzikos, todėl priėmiau Wongo Kar-Wai'aus pasiūlymą. Filmavimo metu turėjau kovoti su savo nervais, bet per premjerinį seansą likau sužavėta. Negalėjau atsistebėti, kad ekrane mano veidas atrodo toks didelis". BalsasKino eruditu ir vaikščiojančia enciklopedija vadinamas Quentinas Tarantino yra Kanų numylėtinis. Būtent šis festivalis surengė niekam nežinomos kuklios kriminalinės dramos "Įsiutę šunys" pasaulinę premjerą ir parodė pasauliui naująjį talentą. Po to jis buvo apdovanotas "Auksine palmės šakele" už kultinį "Bulvarinį skaitalą" ir pakviestas vadovauti žiuri komisijai, kurie prieš trejus metus priėmė kontraversišką sprendimą pašlovinti Michaelo Moore'o dokumentinę juostą "9/11 pagal Farenheitą". Šį kartą neužsičiaupiantis Quentinas sugrįžo į kitą barikadų pusę ir konkursinėje programoje pristatė net 42 minutėmis ilgesnę skerdynių ir autolenktynių filmo "Mirties įrodymas" versiją. Naujasis kūrinys patiko tikrai ne visiems, o leidinys "Screen" atvirai parašė, kad režisieriaus talentas jau akivaizdžiai išgaravo. Lažybas pasiūlę bukmekeriai visiškai nuvertino svorio priaugusį Quentiną ir pavertė jį festivalio autsaideriu, nes "Mirties įrodymo" galimybės pasigrobti "Auksinę palmės šakelę" buvo vertinami santykiu 1/16. Tačiau prieštaringos nuomonės nesustabdė režisieriaus nuo audringo šventimo, kuris užtruko ištisą naktį. Jo metu Quentinas rėkė ir dainavo, kad trumpam prarado balsą. "Aš tikrai nesiruošiu atsiprašinėti, nes įvykdžiau sumanymą sukurti blogą ir pigų filmą, kuriuo atidaviau duoklę B lygio kūriniams. Man jis yra toks pats brangus kaip bet kuris kitas filmas, kurį pradedu gimdyti pasiėmęs tuščią popieriaus lapą", - teigė Quentinas Tarantino. Jis atskleidė, kad pagrindinis kaskadininko Maiko vaidmuo buvo planuojamas Mickey Rourke'ui, bet po kelių susitikimų režisierius nusprendė išbandyti Sylvesterį Stallone ir galiausiai prisiminė Kurtą Russellą, kurį įsidėmėjo fūturistiniame trileryje "Pabėgimas iš Niujorko. "Vos tik grįžęs iš Kanų pradėsiu dirbti prie filmo apie II-ąjį pasaulinį karą. Rašau jo scenarijų atskiromis dalimis ir pirmąją turėčiau užbaigti birželį. Didelė dalis veiksmo vyks Paryžiuje ir primins senųjų laikų "spaghetti" vesternus. Šis filmas vadinsis "Nepasotinami niekšai", bet subtitras papildomai informuos "Vieną kartą nacių okupuotoje Prancūzijoje", - intrigavo režisierius Quentinas Tarantino.
Mažiau >
2025-05-06
Dramoje „Lošėjos širdis“ su Daisy Edgar-...
„Esu įsitikinusi, kad visuose filmuose įmanoma įžvelgti kokią nors meilės formą. Atrodo, ką dar galima apie tai papasakoti? Bet čia ji ne tokia tradicinė ir pavaizduojama be galo taikliai“...
2025-05-05
„Klounas kukurūzų lauke“ režisierius api...
Šį penktadienį, gegužės 9-ąją, į didžiuosius ekranus atkeliauja siaubo filmas „Klounas kukurūzų lauke“, įvardinamas kaip viena iš labai laukiamų šio žanro premjerų &sc...
2025-04-24
Prieš premjerą filmo „Iki aušros“ kūrėja...
Šį penktadienį, balandžio 25 dieną, į kino teatrus atkeliauja siaubo trileris „Iki aušros“, sukurtas pagal to paties pavadinimo populiarų kompiuterinį žaidimą. Prieš d...